laupäev, 24. jaanuar 2015

Son of a gun

    Zem askeldas, pühkis kiirustades tolmu, tõstis asju ühest kohast teise.
    "Kas ma saan kuidagi abiks olla?" küsis Zem.
    Zem seisatas ja vaikis.
    Zem ei osanud midagi arvata, aga kui minuti pärast midagi toimunud polnud, esitas uue küsimuse: "Kas midagi on valesti?"
    Zem asetas vaasi väga aeglaselt riiulile ega öelnud sõnagi.
    "Kas ma saan sind kuidagi aidata?" uuris Zem, kui järgmine paus ebamugavasttekitavalt venis. "Kui sul on mingi mure, ehk räägid sellest ja mõtleme mi"
    "Keegi ei saa mind aidata!" purskas Zem nutma.
    Zem sügas segadusse sattunult nina ning otsis sõnu, mis õigesti kõlaks.
    "Noh, jah, aga. Et võib-olla ikka saab. Et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi."
    "Keegi ei saa mind aidata," jäi Zem endale kindlaks.
    "Võib-olla kui sa seletaksid. Võib-olla siis keegi saaks. Ei saa ju olla, et ei saa," arvas Zem.
    Zem astus akna juurde ning jäi üksisilmi välja vaatama.
    Zem mõtles, et kas minna lähemale, kõndis siis enam-vähem poolele teele ning palus: "Aga seleta, milles asi on, niimoodi kindlasti ei saa, kui ma ei tea, milles asi on."
    "Ei"
    "Ei?"
    "Ma ei taha."
    "Ei taha?" imestas Zem. "Sa ei taha, et keegi aitaks? Noh, jah, aga niimoodi on ka veidi imelik. Kas ma peaksin ära minema?"
    Zem ei vastanud.
    "Et siis... milles asi on? Räägi, äkki ei olegi asi nii hull."
    "Ei."
    "Ma olen su sõber, onju?" küsis Zem.
    "See ei loe."
    "Noh, ma olen su sõber ja ma arvan, et ma tahaksin aidata, kui ma teaksin, milles asi on," ütles Zem. "Räägi, palun."
    "Ma nägin teda... Seda."
    "Keda sa nägid? Kas midagi juhtus kellegagi?"
    "Seda. Ja see nägi mind."
    "Ma ei saa aru, millest sa räägid," tunnistas Zem
    "Ma poleks tohtinud lähedale minna. Ma läksin liiga lähedale. See nägi mind. See katsus mind. Mul on nüüd ka see."
    "Haigus? Mis haigus? Kas see on midagi väga tõsist?"
    "Ma lihtsalt pidin seda tegema. Mul ei olnud teist valikut."
    "Pidid mida tegema? Millest sa räägid? Mis haigus? Kui see on midagi väga nakkavat, siis... Mis haigus?"
    "Sul on nüüd ka see."
    "Mida sa pidid tegema? Mis asi mul ka on? Oh, seleta ometi, ma ei saa aru, millest sa räägid. Millest sa räägid? Millest ma aru saama peaks? Mis asi sul on?"
    Ja siis Zem näitas talle.

Kommentaare ei ole:

 
blog.tr.ee